who i am
De'BigBos!

WAKA WAKA EHH EH~ salam . hallo . itz me dayang HANIMAH :) NOTHING IN HERE , catatan di hari-hari bosan sahaja . hehe . anyway , tQ visiting me .

De'Story De'Resume De'Fav De'Tutor

De'Credits!

Template: Aina Syaza
Editor: Faizah Zulkfifli
Owner: Ima
Others: Nur Syuadah 
cerita pasal kerja
salam


jom layan makan ice - cream tuh dulu . hehe . nie nem dya 

'ais kacang special -  the terrace sutera harbour'





wahh . banyak sangat aku maw crita nie . mari - mari kita crita -crita sambil makan

'nasi goreng makcik - the terrace sutera harbour'

okeyh . 

mari dengar crita aku . hehe

kesian aku , penat keja hampir lebih 12 jam sehari . (aku tipu , sebenarnya 8jam ja)
tuh larh aku tedha masa maw update n bgtaw pekembangan terbaru hidup aku . maw pegang lappy sendiri pown xda masa , pigi kerja (praktikal) jam 9 pagi pegi amik bas suda . balik uma dekat jam 1 pagi baru sampai . aku selalu sangat dapat split shift . 11:00-2:30 / 18:00-22:30 . tuh yang bikin penat ckit tuh keja . telampaw lama d sana . masa d ruma untuk tidur SAHAJA . ahahha . 

aku slalu tul mengeluh pasal waktu kerja nie . masa mula-mula lagi larh sandik . suda larh xtaw maw wat apa benda , belajar perlahan-lahan dalam keadaan yang sangan tetekan . ttapi aku kasi kuat ja . 
PRAKTIKAL punya pasal
DIPLOMA punya pasal
KERJAYA punya pasal
MASA DEPAN punya pasal

hehe . aku layan ja . dalam aku layan -layan tuh , terasa gumbira plak sebab dapat rapat sama chef , sama staff tempat aku keja tuh . hehe . 


aku dapat tempat praktikal , d  sutera harbour marina golf and country club, kota kinabalu ,

aku betugas di SPICE ISLAND KITCHEN , sebagai TRAINEE sepenuh masa :)


hehe . tuh gambar aku d kitchen KAMI . hehe . (tumpang amik nama kitchen)

mula mula  --  lama - lama
penat  --  excited
     x bhesa  --  telebih bhesa
sakit aty   --   gumbira  
            xsabar maw abis   --  sedih suda , 7 ari ja lagi :(


nie antara memori skit - skit d spice island kitcehn tym ada function


'SAMBAL BELACAN - SPICE ISLAND'




'BUAH-BUAHAN TEMPATAN - SPICE ISLAND'



nie appetizer tym ada function 100 pax :)





ttuh dya . aku n sifu aku . kaka liah . paling campin nie urang . nampak tuh buah , dya putung tuh semua . aku tinguk-tinguk n tunjuk-tunjuk ja apa maw kena buat . eseh . mati naahh kalaw kaka liah baca nie . hahaha . kaka THE BEST bha <3


n tuh , aku , kaka liah n kaka mas . hehe . 

ill miss durang suma nanti nie . 

ada byk agy picture . durang chef aku , abang-abang . tapi nnti soon ada masa aku upload ja pg facebook aku . haha . 



bha , sikijap laarh . kamurang pg tandas larh dulu arh . 
tahan-tahan kancing agy sana . 
lalalalla :D


sambung crita . nahh . have a taste dulu nie . 

dessert

'black glutinous rice porridge with deep fried sweet crispy banana - spice island'  

hehe . apa agy maw crita ? abis suda crita bha . haha . njoy your dessert with my last sentence


i LOVE spice island

p/s : aku xkan lupa kenangan n tunjuk ajar kamu suma wwarga sutera harbour .



Older Post | Newer Post